Pembayaran komisyen Kedua dan Ketiga dari ToneXpress

Posted by sabree hussin on Wednesday, February 11, 2015

Selain Tone Excel, satu lagi program yang rajin membuat bayaran kepada saya ialah program ToneXpress.

Awal-awal dulu, saya juga agak skeptikal. 

Boleh kata agak ragu-ragu jugaklah nak join ToneXpress ni. Macam-macam perkara yang bermain dalam kepala ni. Risau pun ada... 

Pertama, saya risau bila saya join ToneXpress nanti saya terpaksa beli simkad Tone Excel baru dan wajib daftarkan simkad tersebut dengan upline yang baru!

.

..

Rupa-rupanya kerisauan saya tu tak berasas langsung. Sebenarnya semua yang dah jadi ahli Tone Excel boleh join ToneXpress dan promosikan laman web tersebut. 

Fungsi laman web tersebut pun lebih kurang sama macam lain-lain web replika yang disediakan oleh leader-leader Tone Excel untuk downline atau network masing-masing. 

Bezanya ialah, tak kiralah walau di network mana anda berada, anda masih tetap boleh gunakan laman web ToneXpress untuk mempromosikan Tone Excel. 

.

..

Kalau setengah network, dia tak akan kongsikan landing page atau web replika yang rangkaian mereka hasilkan kepada orang lain. Kalau nak pakai yang sama, kenalah join rangkaian mereka tu dulu. 

Jadi kat situ kita boleh lihat, web replika adalah sesuatu yang unik dan hanya eksklusif untuk rangkaian yang sama sahaja. 

Saya sendiri ada beberapa web replika yang saya hasilkan khusus untuk rangkaian saya sahaja. Tak kisahlah walau berapa rangkaian lain nak bayar untuk guna web yang saya guna, saya tetap tak akan kongsi ha ha 

Kedekut kan? Well... ini cara saya jaga network saya, dan jadikan network saya ni benar-benar lain dari yang lain dan eksklusif. 

.

..

Ok kali ni sebenarnya saya nak kongsikan screenshot bayaran yang saya terima dari ToneXpress. 

Bayaran kali kedua saya terima adalah pada 6 Januari 2015 dan bayaran tersebut adalah sebanyak RM78 



Not bad. 

Untuk hasil kerja promosi yang agak sambil lewa dan main-main, alih-alih dapat bayaran pulak.

Cara saya promosi pun tak glamor mana. Cuma menaip dalam blog ni, bila saya ada masa. Ah... kalau tak ada masa pun saya akan cuba cari masa untuk menulis tentang ToneXpress dalam mana-mana satu blog yang saya hasilkan.

Ini pulak adalah komisyen ketiga dari ToneXpress yang selama sampai ke akaun saya. 



Boleh kata agak baru jugaklah komisyen ni saya terima. 

Kalau ikut pada tarikh catatan ni saya buat, komisyen ni saya terima pada hari semalam, iaitu 10 Februari 2015. 

Untuk tahun 2015 ni, dah setiap bulan saya dapat cash out komisyen dari ToneXpress. 

.

..

Baiklah, jadi kesimpulan yang saya nak sampaikan ialah, program ToneXpress ini memang benar-benar membayar ahlinya. 

Buat masa ni, masih belum pernah lagi dengar berita dari mana-mana sumber yang program ini tak bayar ahli-ahli yang berjaya buat sales. 

Hmm... kalau satu hari nanti program ni dah tak bayar ahlinya macam mana? 

Maknanya owner program ni ada masalah.

Mungkin ada masalah besar. Tak apa, kita slow talk dulu dan cuba tanya apa agak-agaknya punca. 

Harap-harap dari segi pengurusan, wang masuk dan keluar, semuanya dapat dijalankan dengan lancar. 

Apa pun, terima kasih saya ucapkan sebab anda dah baca catatan yang saya tulis ni. 

Jadi, apa tunggu lagi? 


Siapa tahu, lepas ni anda pulak yang akan dapat komisyen! 

  
  

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...