Dapat Jual 114 Simkad Tone Excel Dalam Masa Sebulan. Macam Mana Dia Buat?

Posted by sabree hussin on Thursday, February 5, 2015

Dengar cerita, nak buat bisnes Tone Excel ni SUSAH... Betul ke?

Kalau betul buat bisnes Tone Excel ni susah, apa sebabnya? dan kalau bisnes Tone Excel ni MUDAH... Macam mana ia boleh jadi mudah? 

Adakah ia susah sebab kita sendiri yang jadikan ia complicated dan memeningkan kepala?

Jom kita tengok carta ni... 


Anda kata susah... 

Tetapi... kenapa ada je orang yang boleh buat sales sampai seratus lebih simkad dalam masa sebulan? 

Oh ya, buat yang tak berapa faham dengan carta kat atas ni, ia sebenarnya di update sebulan sekali. Carta Top Sponsor ini dikira dalam masa sebulan. 

.

..

114 simkad dalam masa sebulan. 

Ini bermakna, secara purata beliau menjual 3 - 4 simkad dalam masa sehari. Persoalannya, apa agaknya strategi dan teknik yang digunakan untuk mendapatkan jualan yang sedemikian rupa?

.

.

Adakah teknik yang digunakan untuk menghasilkan jualan simkad Tone Excel tu susah atau mudah?

Adakah prospek Tone Excel yang diperolehi tu datang dari kerja-kerja pemasaran online, atau pun beliau hanya buat pemasaran secara offline?

.

..

Susah sebab kurang ilmu 

Ya

Saya berpendapat itulah sebabnya, kenapa anda rasa bisnes ni macam susah je.

Saya bukan kata anda tak ada ilmu, TETAPI kekurangan ilmu. 

Kalau anda target nak jual simkad ini, macam mana pun anda kena ada ilmu menjual. 

Kalau anda niat untuk berkongsi sahaja kelebihan dan kebaikkan menjadi pengguna simkad ini, maka anda perlukan ilmu komunikasi. 

Kalau anda  nak buat marketing secara dalam talian, maka anda juga perlukan ilmu. 

Konsep pemasaran secara online ni sangat meluas. Ia bukan sahaja tertumpu pada pemasaran menerusi media sosial seperti Facebook, Instagram ataupun twitter semata-mata. 

Konteksnya lebih luas lagi. 

Apa yang saya sebutkan tadi, iaitu Facebook, Twitter, Instagram... itu semua adalah platform pemasaran sahaja. 

Serbi sedikit, anda perlu juga tahu tentang konsep pemasaran. Asas pemasaran. Apa yang pelanggan atau prospek anda fikirkan sebelum mereka membuat keputusan untuk membeli sesuatu produk? 

Adakah mereka akan terus membeli setelah mendengar tawaran anda, ataupun mereka akan window shopping terlebih dulu dan mencari best offer yang dia boleh perolehi.

.

..

Susah sebab tak buat

Sebenarnya banyak juga yang saya jumpa, yang kata bisnes ni susah sebab DIA TAK BUAT PUN.

Dia ni asyik fikir-fikir, macam mana nak buat? Macam mana nak buat ayat iklan? Macam mana nak cari modal? Macam mana nak buat ayat iklan paling power? Macam mana nak bina rangkaian Tone Excel di Seluruh Malaysia? 

Macam mana? Macam mana? Macam mana?

Semua benda dia nak fikir dalam satu masa. 

Bukanlah saya maksudkan berfikir tu tak bagus... Sebenarnya berfikir tu bagus. Namun, ia juga perlu disertakan sekali dengan tindakan. 

Asyik-asyik dengan fikir, fikir, fikir dan terus fikir... 

Buat aje lah. 

.

..

Saya percaya semua orang tahu konsep bisnes ni sebenarnya mudah sahaja. Kita hanya SHARE kebaikkan dan kelebihan tentang bisnes ni.

Lagipun, tak kan lah korang tak diberitahu oleh mereka yang perkenalkan bisnes ni kepada anda. 

Jadi, kenapa masih tak boleh buat? 

Mungkinkah sebenarnya anda sendiri yang menjadikan bisnes ni rumit? Saranan saya, jangan terlalu terikut-ikut dengan kaedah orang lain. 

Ada orang dia selesa dengan berpromosi di facebook sahaja. Ia lebih santai dan bila nak close deal dengan prospek pun hanya perlu PM sahaja. 

Ada orang lebih selesa buat marketing menggunakan blog. Macam saya sendiri, saya lebih selesa guna pendekatan blogging. Entahla.. saya rasa ia lebih personal berbanding bila saya menulis di FB. 

Kalau menulis kat FB tu, saya rasa macam tak berapa puas... haish... jadi buat apa saya nak buat sesuatu yang saya sendiri rasa kurang puas? Kan lebih baik saya fokuskan je kat perkara-perkara yang saya selesa nak buat dan terbukti memberikan hasilnya. 

.

.. 

Baiklah, jadi sebagai penutup artikel ni... silalah ambil inisiatif untuk upgrade diri dengan ilmu. Ada macam-macam ilmu kat luar sana. Ada ilmu yang bermanfaat, dan ada ilmu yang sia-sia. 

Maka beruntunglah mereka yang mencintai ilmu dan sentiasa memperbaiki diri dengan ilmu. 

Pakej RM100 yang saya perkenalkan ini juga didatangkan dengan pakej ILMU. KLIK SINI UNTUK LIHAT KANDUNGAN PAKEJ RM100 





    

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...