Betul Ke Bisnes Sim Kad Tone Excel Cuma Kayakan Orang Atas?

Posted by sabree hussin on Saturday, October 25, 2014

Sebenarnya masih ramai lagi yang belum benar-benar faham dengan konsep bisnes Tone Excel ini. 

Buktinya? 

Masih ada lagi prospek yang beranggapan, bisnes tone excel ini hanya menguntungkan dan mengkayakan orang atas semata-mata. Malahan, lebih buruk lagi, ada juga yang beranggapan, dalam bisnes ni, siapa yang join, sebenarnya telah 'diperkudakan' oleh pihak syarikat untuk memasarkan produk mereka. 

...dan bila kita baca, amati, dan cuba fahami apa yang disampaikan oleh mereka yang beri tanggapan sedemikian terhadap bisnes ni, nampak jelas yang sebenarnya mereka ini keliru, tetapi terlalu ego untuk menerima penjelasan daripada ejen Tone Excel. 

Kalaulah bisnes tone excel ni hanya menguntungkan upline, dan mengkayakan orang atas semata-mata, saya sendiri pun tak hingin nak join dan tak mau buat bisnes ni. 

Mari saya kongsikan testimoni daripada Encik Ishak Din. Mereka yang belum kenal siapa Ishak Din, beliau sebenarnya adalah upline bagi Mazelan Abas. 


Tulisan terlalu kecil? Biar saya taip semula untuk memudahkan pembacaan anda... 



MLM VS Affiliate

"Malas la saya nak buat biz ni. Kita buat, yang kaya upline."

Kalau anda terjumpa prospek yang cakap macam ni bila anda ajak dia join ToneExcel, bagi kat dia fakta ni:

"Saya sertai program ini pada bulan April 2010. ID saya 1322. Saya perkenalkan biz ni kepada Mazelan Abas pada bulan April 2010. ID dia 8694. Siapa Top Earner dalam program ini sekarang? Saya? Upline saya? Up Upline saya? BUKAN tapi Top Earner sekarang ialah Mazelan Abas. Dia dah overtake 8693 orang yang join lebih awal dari dia. KENAPA?

1. Ini bukan Skim Piramid

2. Mazelan tak henti-henti buat promosi

Dalam program ni, siapa yang RAJIN lebih, dialah yang dapat lebih

- Ishak Din

Dalam skim piramid, siapa yang join dulu, dia yang akan untung. Tak kira walau macam mana kuat usaha yang diberikan oleh orang yang join kemudian, tetap tak akan dapat menyaingi pendapatan orang yang masuk sistem lebih awal. 

Itu yang berlaku dalam skim piramid. 

Berita baiknya ialah, bisnes Tone Excel ini bukannya skim piramid dan bukannya skim cepat kaya. 

Ini adalah program rujukan. Dikenali juga dengan istilah program affiliate atau referral program. 

Ini bermakna, lagi ramai orang yang kita ajak untuk jadi pengguna sim kad Tone Excel, maka lagi besar potensi pendapatan yang bakal kita perolehi. 

Soalan: Apa akan jadi kalau kita rujuk lebih ramai pengguna baru berbanding upline kita? 

Pendapatan kita dalam bisnes ni berkait rapat dengan berapa banyak simkad yang boleh kita jual. Lagi banyak simkad dapat kita jual, lagi tinggilah income kita. 

Ya. 

Upline kita juga akan dapat sedikit "tempias" hasil daripada usaha kita buat marketing, namun tempias yang diterima tidaklah banyak mana.

Sebagai upline, jika dia hanya mengharapkan hasil "tempias" daripada hasil kerja downlinenya,incomenya tak akan naik dengan mendadak. Dah nama pun tempias.

Malahan, pada bila-bila masa, income daripada downline akan memintas income upline tersebut pada bila-bila masa. 

Sebagai contoh ialah apa yang berlaku pada Mazelan Abas dan juga Ishak Din. Dalam bisnes ni, nampaknya Mazelan Abas lebih berusaha dan lebih kreatif dalam menjalankan promosi. 

Jadi sebab tu tak hairan apabila income beliau lagi besar daripada income uplinenya sendiri. 

Buat mereka yang masih beranggapan bisnes ni hanya menguntungkan dan mengkayakan orang atas, saya cadangkan anda kaji dulu sistem pemasaran bisnes ni. 

Setiap orang yang berusaha memasarkan sim kad ini layak untuk menikmati struktur komisyen seperti berikut, 

Level 1 - 6% - 10%

Level 2 - 3% 

Level 3 - 11% - 13% 

Tiada apa-apa trik mahupun helah tersembunyi, dan program ini memberi ganjaran mengikut apa yang anda usahakan. 

Anda USAHA, anda DAPAT. 

In Shaa Allah. 

Anda berminat nak ceburi perniagaan ini dan mendapat bimbingan dari saya? Boleh hubungi saya dan dapatkan simkad anda dari saya. 

Penghantaran ke seluruh Malaysia menerusi Pos Laju! 


{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...