Sasaran Pasaran 37 Juta Pengguna Handphone di Malaysia

Posted by sabree hussin on Thursday, October 30, 2014

Tahukah anda, pengguna talian handphone di Malaysia adalah hampir mencecah 40juta pengguna berdaftar?

Wow ramainya. 



Ini bukan saya yang kata, namun infografik kat atas ini ialah hasil daripada info yang diperolehi dari Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia (SKMM)

Tapi kan... populasi rakyat Malaysia kan cuma sekitar 29juta orang sahaja. Tak sampai pun 30 juta orang. 

Macam mana pulak talian handphone berdaftar boleh cecah hampir 37 juta orang ya? 

Ya. 

Ini yang ramai orang terlepas pandang.

Walaupun rakyat Malaysia cuma ada 29 juta orang, namun ramai sebenarnya yang mempunyai lebih daripada satu talian hanphone.

Biasalah, satu talian untuk tujuan personal, satu lagi untuk bisnes, dan ada juga yang lagi advance ada sampai 3 handphone. Handphone ketiga tu untuk projek khas. 

Kalau yang cuma ada satu handphone, silap-silap handphone tu support untuk 2 sim kad. Sekarang ni kan ada banyak handphone yang dual sim.



Jadi apa yang nak dihairankan. 

Orang sekarang ni memang banyak yang mampu untuk pakai handphone banyak-banyak! 

Cuma sayangnya, kesedaran tu masih lagi ditahap minima. 

Daripada 29 juta rakyat Malaysia, buat masa catatan ni dibuat, baru ada sekitar 500,000 orang sahaja pengguna simkad Tone Excel, 

Biasalah... benda-benda baik macam ni memang orang kita LEMBAB sikit. Nak kena terangkan berulang-ulang kali, apa kebaikkan dan kelebihan pakai simkad ni.

Bila dah terangkan... tak nak percaya pulak tu, masih lagi dengan sikap skeptikal. Walhal, terang-terang kita dah tunjukkan kelebihan sebagai pengguna, yang mana

1. Setiap kali kita topup RM30 akan dapat FREE RM10 

2. Setiap kali kita topup RM50 akan dapat FREE RM20

3. Topup sendiri boleh dapat 3% cash rebate. Ya dapat balik duit topup kita sendiri

4. Topup RM50 setiap bulan FREE PA Insurans

5. Setiap kali topup boleh dapat Big Point yang boleh tukarkan kepada tiket penerbangan Air Asia ke mana-mana destinasi PERCUMA

6. Dapat diskaun corporate rate apabila menginap di Tune Hotel

7. Anda promosikan simkad ini, dan ada yang nak beli dari anda, anda dapat komisyen RM20 per sim kad. 

8. Setiap kali pelanggan anda beli topup, anda akan dapat komisyen lagi 6%, 3% dan 11%

SIM KAD NI MEMANG BOLEH BUAT DUIT! 

Apa lagi yang anda nak tahu? 

Nak jumpa saya pun boleh. Kita buat appointment dan bincang-bincang tentang sim kad ni. 

Tapi saya bagitahu awal-awal. Saya tak suka sembang-sembang kosong. Kalau nak jumpa, siap sedia dengan RM90 untuk dapatkan simkad Tone Excel anda. 

Saya amat hargai masa anda. 

Jadi saya harap anda pun turut hargai masa saya.

Kalau cuma nak sembang kosong, saya bukannya teman bersembang yang baik ha ha

Tapi kalau nak sembang bab bisnes, In Shaa Allah saya pasti akan berikan yang terbaik. 

Hubungi saya kalau nak set appointment dengan saya.    

 

 

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...