Tone Excel Bisnes TERBAIK Pilihan Saya!

Posted by sabree hussin on Friday, October 31, 2014

Kali pertama saya dengar tentang simkad Tone Excel ni, satu je perkara yang saya nampak. 

Saya nak buat duit dan saya nak buat bisnes. Bisnes dalam bidang telekomunikasi!

Saya tahu, apabila saya buat keputusan untuk menjadi pengguna sim kad Tone Excel, cara saya menggunakan handphone akan berubah dan tidak akan sama lagi seperti dulu.

Kini saya ada bisnes. 

Soalan yang kerap saya terima: 

"Kenapa saya memilih bisnes Tone Excel dan bukannya syarikat X yang menawarkan caj panggilan yang lagi murah dan simkadnya juga dijual dengan harga yang lebih rendah... cukup saya katakan harga simkad company X dijual dengan harga tak sampai RM90..." 

Jika anda berada ditempat saya, adakah anda akan pilih bisnes yang memberi keuntungan yang tinggi, atau anda akan buat bisnes yang asalkan untung?

Pilihan saya... saya ingin satu bisnes yang boleh beri saya keuntungan yang tinggi sesuai dengan usaha yang saya laburkan. 

Untung ke jual sim kad Tone Excel?



Sudah tentu. 

Untuk setiap sim kad yang berjaya saya jual, saya akan dibayar komisyen sebanyak RM20... Jika saya berjaya jual 10 sim kad, berapa keuntungan yang saya boleh dapat? 

Lagi banyak. 

Bukan itu sahaja. 

Malahan dari segi struktur komisyen, ia juga lagi menarik. 

L1 saya boleh dapat 6 - 10% 

L2 saya boleh dapat 3%

L3 saya boleh dapat 11% - 13% 

Beri perhatian yang lebih untuk komisyen di L3. Jika pelanggan saya topup RM100, saya boleh dapat RM13 komisyen. Lumayan, bukan? 

Sekarang ni.... anda tak perlu nak berdolak dalik lagi. Anda nak buat duit atau anda nak buat apa sebenarnya?

Saya dah pun kongsikan pada anda, untuk setiap simkad yang berjaya dijual, saya akan dapat untung RM20. 

Sekarang ni, kalau anda berada dalam company X, berapa keping simkad X yang anda perlu jual untuk dapat untung RM20? Pernah anda fikir?

Atau anda pun terpengaruh dengan marketing gimik kononnya jual produk murah lagi mudah nak dapat pelanggan berbanding jual produk yang mahal? 

Sebenarnya... 

Jual produk murah SAMA susahnya dengan menjual produk yang mahal

Adakah mudah menjual kereta BMW kepada orang yang berpendapatan rendah? Atau...

Adakah mudah menjual kereta kancil 2nd hand kepada orang berpendapatan rendah?

Adakah mudah menjual kereta BMW kepada orang kaya?

Adakah mudah menjual kereta kancil 2nd hand kepada orang yang kaya?

Jawapannya... depends... bergantung!

Orang kaya tak ada masalah nak pakai BMW. Dia juga tak ada masalah nak pakai kancil kalau mahu. 

Namun ada juga orang kaya yang nak jaga imej dengan hanya memakai kenderaan mewah semata-mata. 

Pada masa yang sama, terdapat juga orang kaya yang lebih selesa bersederhana dan memakai kenderaan yang biasa-biasa sahaja.

Ok... apa yang saya cuba sampaikan ialah, bukannya semata-mata tentang kereta. Topik kereta ini adalah metafora semata-mata. 

Walaupun kaya, kalau dia lagi minat dan lagi berkenan dengan yang murah, dia akan pilih yang murah. 

Walaupun tak kaya, kalau nafsu dia besar, dia juga pasti akan usahakan untuk pakai kereta mewah walaupun diluar kemampuan. 

Mungkin soalan yang patut anda fikirkan jawapannya ialah, adakah anda kenal siapa sebenarnya pelanggan bagi produk anda?

Personally, saya tak jual simkad Tone Excel ini kepada semua orang. Saya juga amat menghargai masa saya, dengan tidak dibazirkan melayan orang-orang yang cuma minat nak murah sehingga tak nampak peluang untuk jana pendapatan.

Jika anda cuma nampak MURAH, MURAH, MURAH... silakan buat pilihan yang sewajarnya. 

Saya kongsikan dengan anda peluang untuk jana pendapatan, dengan hanphone. Terlalu ramai yang mula capai kejayaan dalam bisnes ni. Memang tak asing lagi, ini adalah pilihan yang tepat. 

Jika anda masih nak pilih sesuatu yang selain daripada Tone Excel, terpulang pada anda.   

Saya doakan semoga anda berjaya, dan saya harap anda juga tak keberatan untuk mendoakan kejayaan saya dalam bisnes ni.     

 

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...